06.04.12

Basketbalwereld neemt eindelijk lot in eigen hand

Jarenlang werd in de basketbalwereld geklaagd over het gebrek aan aandacht van de media. Dit zou de oorzaak zijn dat sponsors geen geld meer wilden stoppen in de sport, daardoor was er minder publieke belangstelling. Daardoor daardoor…. Het lag allemaal aan externe factoren dat de sport een zieltogend bestaan leidt in Nederland. Suggesties van deskundigen op het gebied van media, sponsoring en sportmarketing om zelf content te produceren werden in de wind geslagen. Studio Sport moest maar aandacht aan de sport besteden en liefst ook nog betalen voor de TV rechten. Hoe wereldvreemd kan je zijn.

Eindelijk en gelukkig pakt de Federatie Eredivisie Basketbal het nu wel op. Dit speelweekeinde wordt er voor het eerst en bij wijze van proef een eigen tv-programma gemaakt. Het programma wordt professioneel gemaakt door Ronald Van Dam en is te zien op YouTube, via verschillende clubsites en op verschillende regionale zenders, waar de content gratis wordt aangeboden. Ik hoop dat de club de ‘guts’ hebben de proef de tijd te geven en voor lief willen nemen dat het even duurt om een kijkerspubliek op te bouwen. Maar als dat gebeurt en ook communicatie en marketing worden goed aangepakt dan komt het misschien toch nog goed met basketbal in Nederland. Dat de sport geweldige potentie heeft, daar is iedereen het al tientallen jaren over eens.

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer