20.03.12

Schoenen poetsen is ook PR

Dit is geen pleidooi om altijd met goed gepoetste schoenen op pad te gaan, om zo een betere indruk achter te laten. Hoewel ik weet dat er mensen zijn die wel eens een pitch hebben verloren omdat hun schoenen er wel erg shabby uitzagen. Nee, het gaat me om iets anders. Het punt dat ik graag wil maken is dat de beste pr nog altijd een goed product zelf is. Met alles wat daarbij hoort natuurlijk: het aankoopgemak, de aankoopervaring, de service, de behandeling van klachten en ga zo maar door. Dat pr (en andere communicatie) daarnaast helpt om het product bij nog meer mensen onder de aandacht te brengen spreekt voor zich.

Gratis servicebeurt
Ik had zelf afgelopen weekend weer eens een mooie aankoopervaring. Op zoek naar een paar nieuwe schoenen liep ik ook even binnen bij Manfield. Niet de hipste schoenenwinkel, maar ik zocht ook niet meer dan een paar basic zwarte leren schoenen. Al snel vond ik een geschikt paar en bij het afrekenen werd ik blij verrast. Want ik kreeg een gratis servicebeurt voor mijn schoenen aangeboden. Als ik binnen drie maanden met de kassabon en mijn schoenen naar een van de Manfield-winkels ga, dan krijgen mijn schoenen een gratis servicebeurt. Heerlijk voor iemand zoals ik, die het schoenenpoetsen altijd maar uitstelt. Ik ga zeker gebruikmaken van die gratis servicebeurt. Maar zelfs als ik het vergeet, heeft Manfield een hele goede beurt bij mij gemaakt. Dat is ook pr.

Pr-stunt
Het zou leuk zijn als Manfield deze service extra kracht bijzet met een pr-stunt: op te treinstations van de provinciale hoofdsteden op hetzelfde moment een schoenpoetser zetten. Boodschap: Nederland: poets je schoenen wat vaker, dat vinden ze fijn. Aangeboden door Manfield.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer