30.09.11

Sexy pr-kans gemist door lingeriemerk Triumph

Als een stationsabri van jouw campagne in de ban wordt gedaan omdat deze door de NS te sexy wordt gevonden dan is dat goed nieuws. ‘Verbod’ en ‘te sexy’: een mix die garant staat voor tienduizenden views van een Youtube filmpje van diezelfde abri. Of voor heel veel Facebookfans erbij.

Pr-succes
Het overkwam Triumph deze week. Althans het eerste deel, het verbod van de NS. Het pr-succes dat daarna had kunnen volgen bleef echter uit. Links en rechts is er in de media wel wat aandacht voor, maar het komt niet in de buurt van wat het had kunnen zijn.

Lijncorrectielingerie
Dat komt met name omdat er niet is gedacht aan het online deel van de pr-aanpak. Het ging hier om abri’s met bewegende beelden. Je ziet een model in een jurkje, waarbij geleidelijk zichtbaar wordt wat zij eronder draagt: de nieuwe lijncorrectielingerie Shape Sensation. Prachtig en stijlvol allemaal. Triumph had natuurlijk een kort filmpje van 30’’ van deze bewegende abri in het straatbeeld moeten maken en dit op Youtube moeten zetten. Dat kon ook makkelijk, want op een aantal plaatsen in Nederland zijn deze bewegende abri’s gewoon te bewonderen. En dat filmpje had Triumph dan ook mooi in haar Facebookstore kunnen laten zien. Met een poll erbij. ‘Te sexy? Ja of Nee?’ Nu is daar helemaal niets over deze actie te vinden. Overigens ook niet over de nieuwe productlijn Shape Sensation.

Bingo
Op dit moment heeft deze pagina 270 vrienden. Daar had binnen twee dagen een nul achter kunnen staan. Bovendien had Triumph direct omzet kunnen draaien in deze store: filmpje, met direct in beeld de nieuwe lijn te koop. En bingo.

Spaarzame online artikelen
Op de website van het lingeriemerk staat wel een reactie van Triumph op het verbod door NS. Hoe belachelijk dat toch is (waar ze ook gelijk in hebben). Bij doorklik zie ik voor het eerst een animatie waarop de Abri met bewegende beelden te zien is. Maar helaas wordt delen via social media vanaf deze plek niet makkelijk gemaakt. Zet er een aantal social media knoppen naast en klaar ben je. Daarom zie ik deze animatie ook helemaal nergens anders opduiken. Bijvoorbeeld bij de spaarzame online artikelen was dat mooi geweest.

Kleine blauwe vogeltje
Ik kan me voorstellen dat de website van Triumph deze mogelijkheid nog niet biedt, maar zoek dan snel een alternatief. Binnen een dag heb je een mooi social media nieuwsbericht met content en al overeind waar alles goed deelbaar te zien is. En helemaal in de look en feel van Triumph. En wat te denken van Twitter. Want daar had het filmpje kunnen gaan vliegen op de rug van dat kleine blauwe vogeltje. Maar ja, geen eigen Twitteraccount nog bij Triumph Nederland natuurlijk.

Het kan goed zijn dat Triumph heel blij is met de aandacht. Maar er had zoveel (echt heel veel) meer ingezeten als er aandacht was geweest voor online pr.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer