04.05.11

Bijl dirigeert Bloemenbus naar moeders

Tot en met zaterdag 7 mei is Bijl het zenuwcentrum van een bijzondere actie. Vanuit Rotterdam coördineren we de Bloemenbus, die een week lang door Nederland rijdt. Bestuurder de Bloemenman verrast honderden moeders met een fraai Moederdagboeket.

Initiator van de actie is Bloemenbureau Holland. Dat ontwikkelde met reclamebureau Hendrikus een campagne om moeders in het kader van Moederdag (8 mei) in het zonnetje te zetten met bloemen. Idee: in de week voorafgaand aan Moederdag rijdt de Bloemenbus door Nederland. Aan het stuur de Bloemenman. Hij bezorgt bossen bloemen bij moeders, die door hun zoon of dochter zijn ‘genomineerd’ via de actiewebsite of de gelijknamige Facebookpagina. Beiden overigens gemaakt door rb2, de vaste technische internetpartner van Bloemenbureau Holland. De Bloemenbus vertrekt elke dag vanuit een andere stad en bezorgt de bloemen bij de moeders met de meest bijzondere verhalen. Via de website en de Facebookpagina doet de Bloemenman verslag van zijn belevenissen. Bovendien is precies te volgen waar de Bloemenbus zich bevindt, omdat gebruik wordt gemaakt van GPS.

Volkswagenbusje
Aan Bijl de vraag om de actie uit te voeren, te zorgen voor pr-momenten en media-aandacht te genereren. Een flinke, maar uitdagende klus. Van het zoeken, vinden en aankleden van een Volkswagenbusje tot het casten van de Bloemenman en bijrijder. Van het verzorgen van online updates en content tot het opstellen van het logistieke schema van de bezorging per stad. Maar ook het maken van (video- en multimedia)persberichten en persuitnodigingen en het benaderen van media en bloggers.

Controlecentrum
Vanaf het moment dat de Bloemenbus op 2 mei vanuit Utrecht vertrekt voor de eerste rit is Bijl het controlecentrum van de actie. Dat betekent een week lang contact leggen met de uitverkoren moeders, de te volgen route plannen, online reageren op vragen en opmerkingen, bellen met lokale media en stand by staan voor eventuele calamiteiten. Gezellige drukte dus!

Groei en bloei van fans
Met resultaat. Landelijke en regionale media, zowel print als tv en radio, tonen uitgebreid interesse. Verder tellen we al ruim 1700 aanmeldingen en reacties, groeit het aantal fans van de  Facebookpagina in een week van 68 naar 723 en we rijden nog een paar dagen na vandaag. Als we klaar zijn met de actie zullen we er een case over publiceren met alle resultaten op een rij.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer