10.08.10

Van PR 2.0 naar PR in 3D!

Alweer een mediarevolutie: ook in 3D zitten mogelijkheden voor communicatie. Nu nog in de categorie nieuw en spannend. Bij Avatar zo’n brilletje uitgereikt krijgen dat ook echt helpt bij de beleving van de film… Een van de eersten zijn met een echte 3D-TV… …dat is het begin. En daarna? Wie weet. Veel nieuwe technologie is in het begin ‘gek’. HD bijvoorbeeld was heel overdreven. Zei men. Terwijl heel wat mensen nu hun vakantie in HD filmen of HD-filmpjes op Youtube bekijken. Heel snel ‘gewoon’ geworden. Zo kan het met 3D ook gaan.

Bij mij in huis kunnen Max van 14 en Jaap van 11 niet wàchten tot ze hun oorlogsspellen in 3D kunnen spelen. Die 3D-demonstraties in de Mediamarkt hebben op hen een verslavende uitwerking, dat zegt ook wel wat. Er zijn ook al leuke experimenten op internet voor de jongerendoelgroep, zoals op http://www.zomerbezorger.nl/  (werkt alleen met webcam en Flash 8.0). Er is al een youtube 3D-kanaal en Ziggo en UPC vierden hun eerste 3D-uitzending op TV bij de verkiezingen op 2 juni.

En voor PR? Presentatie in de aandeelhoudersvergadering lijkt me nog even iets tè nieuw, behalve misschien dan bij snelle technologiebedrijven. Journalisten hebben een hekel aan franje en ‘versiering’. Met functioneel (om dat woord maar ’s te gebruiken) inzetten kom je denk ik wel weg. Op de persbijeenkomst over een verschrikkelijk mooi gebouw er in 3D omheenzweven, dàt lijkt me iets waarvan ik kan uitleggen dat het brilletje even op moet. De eerste 3D productiebedrijfjes melden zich al, dus technisch kan het.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer