14.06.10

PR scoren dankzij WK

Tijdens PR-meetings met onze klanten bespreken we vaak de actualiteiten.
Dat heeft niet zozeer met koetjes en de kalfjes te maken, als wel met slim kijken hoe we kunnen meeliften op wat de media bezighoudt. Timing is alles in ons pr-vak. Je kunt nog zo’n creatief idee hebben, als het niet actueel is dan lukt het vrijwel nooit media-aandacht te halen.

Als mega groot sportevenement is het WK het summum om op aan te haken met PR.
Het houdt ontzettend veel Nederlanders (en dus media) bezig. Het is een sportief en positief event dat ons land verbroedert. PR scoren met het WK moet wel bij je merk passen. En wij zijn niet de enigen die willen meeliften… De link tussen het WK en onze sportgerelateerde klanten is logisch. Maar ook voor een klant als Marktplaats lukt het om het WK als nieuwshaakje te gebruiken. Met maandelijks 6,5 miljoen bezoekers is de handelssite een barometer voor trends in onze samenleving. Zo is de populariteit van de WK-gadgets af te meten aan de vraag en het aanbod op Marktplaats.nl. Wat de handelssite opvalt is dat de Beesies van AH, die pas sinds vorige week verkrijgbaar zijn, al een plek in de top 10 van WK-artikelen innemen.  Dit gegeven hebben wij gepitcht bij media en heeft inmiddels media-aandacht gescoord op sites van Telegraaf, AD, RTL Nieuws en Q Music.

Ik hoop (en wed!) dat we deze lijn aan mooie ‘WK PR’ kunnen doorzetten. We hebben in elk geval nog veel in petto. Houd de media maar in de gaten :-).

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer