21.05.10

Onderzoek wijst uit: BMW-rijder heeft meeste seks

Een van de leuke dingen aan marketing pr is dat je razendsnel resultaten kan boeken. Die ook nog eens heel zichtbaar zijn voor anderen. Hoe vaak ontvang ik wel niet sms-jes, mailtjes en tweets van bekenden om me te attenderen op een bepaald item of artikel? Onze klanten zijn nog bekender met dit fenomeen. Vooral als zij zelf woordvoering doen en hun hoofd, stem of naam in de media zichtbaar is.

Afgelopen week was het weer zover. Je kon er ook je vingers op natellen. We verstuurden voor onze klant Marktplaats.nl het persbericht ‘BMW-rijder heeft meeste seks’ en pitchten het nieuws bij onze mediacontacten. En tja, onderwerpen als auto’s, flirten en seks raken al snel een snaar en zeker in combinatie met elkaar. Binnen no time hing De Telegraaf aan de telefoon en zelfs BNR werd getriggerd. Het resultaat: media-aandacht in (en op) o.a.: Telegraaf, Nu.nl, FHM, Automobielmanagement, BNR, Radio 538, Q-Music, Radio Veronica, Fresh FM en Simone FM.

Marktplaats is ooit begonnen als online handelsplatform voor tweedehands spullen, maar nu 11 jaar later zijn ze zoveel meer. Zo heeft de handelssite een heel grote groep Diensten en Vakmensen waarop particulieren en bedrijven hun diensten aanbieden.  Verder is Marktplaats uitgegroeid tot de grootste  autosite van Nederland met het meest actuele aanbod (per dag meer dan 5.000 nieuwe advertenties!). Daarom doet Marktplaats geregeld onderzoek naar het gedrag van autobezitters. Daar komen vaak serieuze dingen uit, maar ook wel eens ludieke zaken, zoals welke autorijders het vaakst aangeven weleens seks te hebben gehad in de auto (BMW dus) en welke het minste (Toyota). En ook dat de Nederlandse mannen twee keer zoveel flirten dan vrouwen en Utrechters de grootste fileflirts zijn.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer