27.05.10

Bijl PR wint Sabre Award

Rotterdam/Londen, 27 mei 2010 – De door Bijl ontwikkelde campagne ‘Betaal op Tijd’ voor Intrum Justitia is bekroond met de prestigieuze Sabre Award voor de beste campagne in de Benelux. Deze pr-prijs wordt jaarlijks uitgereikt door Holmes Report, toonaangevend instituut voor pr in Europa en de VS. In totaal waren er meer dan 2.000 inzendingen.

Bijl ontwikkelde de campagne in opdracht van Intrum Justitia. De Europees marktleider in credit management services constateerde dat de betalingstermijnen als gevolg van de economische crisis steeds verder opliepen. Bijl ontwikkelde vervolgens een campagne, op basis van het gegeven dat versneld betalen van rekeningen, met name door de overheid, een belangrijke stimulans is.

Resultaten
Resultaat: talloze publicaties over de kwestie, Kamervragen, een belofte van minister Verhoeven (Economische Zaken) dat ten minste 90% van de betalingen van de rijksoverheid aan het bedrijfsleven op tijd betaald gaan worden in de periode van januari tot en met april 2010, acties op landelijk en provinciaal niveau om betaalgedrag te verbeteren.

Cijfers
De eerste cijfers: gemeenten betaalden in 2009 hun rekeningen gemiddeld na 50 dagen. Een jaar eerder was dat pas na 93 dagen. Inmiddels wacht een wetsvoorstel van de Europese Commissie op behandeling. Dat schrijft een rentetarief van 5 procent voor wanneer niet binnen 30 dagen betaald wordt.

Ruud Bijl, directeur van Bijl PR is verheugd met de prijs. “Dit is een onderscheiding die telt in de pr-wereld. Bovendien gaat het om een campagne die uiteindelijk ook nog eens een mooi doel dient: een extra stimulans voor de economie.”

Terug naar overzicht

Auteur

Ruud Bijl

Ruud Bijl

Advies/Directie

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer