12.04.10

Tamelijk voortreffelijk of té massamediaal?

Spits heeft vanmorgen een vrolijke omslag: de première van Mary Poppins gaat letterlijk voor op het nieuws over de tragedie in Polen en de orgaandonatie-oproepen via Hyves. Op pagina 18 een supercalifragilisticexpialidocious-verslag van de BN-ers die de première gisteren bezochten. Superlatieven lijken te zwak om uit te drukken hoe exclusief, groots en ontroerend ‘onze’ Mary, de musical, is. Ook Metro roemt Noortje op voor- en binnenpagina: ‘tamelijk voortreffelijk als Mary Poppins’ en ‘vijf sterren’. Andere media verder niet gescreend, maar die deden vast ook een duit in het zakje.

Nanny in première
Nederlands meest populaire nanny had gisteren dus haar première. Onmogelijk te missen in het mediageweld rondom de productie, gestart met de oproepen om je aan te melden als kandidaat-Mary en de presentatie van nanny-wannabees. Vervolgens heb ik echt mijn best gedaan tussen de grote liveshows door te zappen. Aardig gelukt, al stuitte ik regelmatig op een strategisch ingevoegde trailer. Na de ‘grand finale’ de abri’s op elke straathoek, dírect na de gunstige uitslag voor Noortje. Die posters moeten in verschillende versies hebben klaargelegen in hoge oplages, anders hadden ze die deadline nooit gehaald. En nu dus hét premièrenieuws. Hoera!

Mary-moe
Ik heb nog geen musicalscène gezien en ben nu al Mary-moe. Veel te vroeg, want ze trakteren ons nog minstens op de foto’s met de 100.000-ste bezoeker, de kaartenspaaracties bij een bekende supermarktketen, de onvermijdelijke stemproblemen van Noortje, de ruzies en wissels binnen de cast, de weggeefkaarten voor het goede doel en de ‘Mary Poppins stopt binnenkort’ (waarna het circus nog een maandje of wat doordraait).

Hoeveel massa in massamediaal heb je nodig voor het verkopen van een paar theaterkaarten? Ik lees voortaan ’s ochtends De Pers, want die leek als enige van de gratis dagbladen vanmorgen vrij van enig Poppinsnieuws uit de Van den Ende communicatiemachine. En dat noem ik tamelijk voortreffelijk.

Terug naar overzicht

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Sorry. Nog geen gegevens beschikbaar.

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer