12.02.10

Droge tranen Sven trekken media-aandacht

Soms lijkt het zo simpel. Gewoon een aardige weddenschap verzinnen, deze in een persbericht gieten, versturen en niet lang daarna constateren dat verschillende media er bovenop zijn gedoken. Dat was het geval bij het persbericht ‘Wedden op goud en droge tranen voor Sven Kramer’ dat we deze week voor Unibet hebben gemaakt en verstuurd. Dit alles natuurlijk in aanloop naar de Olympische Winterspelen die vanavond worden geopend. Maar is het ook zo simpel? Er komt natuurlijk meer bij kijken, zoals een actieve benadering van de pers en het van te voren goed nadenken over ‘hoe en waarom de media het oppikken’. Zodoende ontstond het idee voor een ‘special bet’, te weten: houdt Sven het droog tijdens de huldiging? Een schot in de roos, zo blijkt nu. Want vooral de droge tranen trokken de aandacht. Is hier sprake van een ‘tearjerker’? Shownieuws, Radio 1 en BNR toonden interesse in het wedden op en de tranen van Sven en maakten er een item over. Zo zie je maar, hoe een klein bericht ‘goud’ kan worden.

Terug naar overzicht

Auteur

Wesley van den Berg

Wesley van den Berg

Project/Mediawatcher

Delen

Zoek door ons blog

Meest gelezen

Over Bijl

De boodschap terugbrengen tot de essentie. In de juiste taal via de juiste kanalen naar de juiste doelgroep communiceren. Dat is de sleutel tot succes.

Lees meer