Bijl PR, communicatie en PR bureau

Menu

Crisiscommunicatie & Reputatiemanagement

Crisiscommunicatie en reputatiemanagement zijn binnen Bijl PR écht een specialisme, niet iets dat we erbij doen. We hebben er wekelijks mee te maken en zijn in meer dan twintig jaar bij vele honderden cases betrokken geweest.

De kwaliteit van je diensten of producten, je serviceverlening en je maatschappelijke betrokkenheid, het is allemaal van invloed op je reputatie. We bouwen mee aan jouw reputatie. Door bepaalde boodschappen te benadrukken, door voor mogelijk bijkomende effecten van handelwijzen te waarschuwen en door alles wat over jou, de organisatie of het merk wordt gezegd te monitoren. En door er in crisissituaties te zijn. Of het nu gaat om een product recall, bedrijfsbrand, fraude, scheepskaping of fabriekssluiting. Met het opzetten en uitvoeren van een crisiscommunicatiestrategie helpen we de reputatieschade te beperken. Desgewenst verzorgen we de woordvoering en rapporteren we continu in een Crisis Social Media Analyse wat er via de social media, in blogs en op discussiefora en nieuwssites over de crisis en jouw bedrijf of merk wordt gecommuniceerd. Dat geeft overzicht en helpt om zowel on- als offline de juiste communicatiestappen te zetten.

We geven ook  trainingen crisiscommunicatie.  Aan de hand van een op maat gemaakt scenario worden cursisten de fijne kneepjes bijgebracht, van strategie tot praktische woordvoering op camera.  Daarnaast verzorgen we jaarlijks ook veel ‘awareness trainingen‘. Hierbij worden grote groepen bewust gemaakt van de werking van media en hoe je in tijden van crisis met media omgaat.

Crisiscommunicatie én reputatiemanagement voor een vaste lage maandprijs. Vraag naar ons crisisabonnement. Neem contact op met Lars Walder (06- 53432765 of l.walder@bijlpr.nl).

We bieden onze dienst crisiscommunicatie aan binnen onze verschillende markten, zoals zorg, industrie, retail, sport en overheid

Terug naar overzicht