Bijl PR, communicatie en PR bureau

Menu

Naar top Kilimanjaro voor oorlogskinderen

De Kilimanjaro beklimmen voor oorlogskinderen en op weg naar de top zoveel mogelijk geld ophalen voor projecten van War Child. Dat is de Kili-Challenge! In de afgelopen jaren trok het evenement meer dan 250 deelnemers. Kili-Challengers gaan tot het uiterste om de hoogste berg van Afrika (maar liefst 5.895 meter) te bereiken. Deelnemers uit het hele land financieren zelf hun reis en halen via sponsors geld op voor verschillende projecten van War Child. Ook War Child ambassadeur Tooske Ragas ging de uitdaging aan.

Bijna 90% van de inkomsten van de Kili-Challenge gaan rechtstreeks naar projecten om oorlogskinderen te helpen, via psychosociale hulp, onderwijs en bescherming. De opbrengst van de challenge verandert levens van oorlogskinderen én dat van deelnemers.

Achtergrond en aanpak

War Child wil de naamsbekendheid van de Kili-Challenge vergroten en deelname aan de expeditie stimuleren. Mensen komen in beweging wanneer je hen raakt in het hart. Een verhaal van een medewerker van War Child komt binnen, evenals een emotioneel betoog van een Kili-Challenger na het bereiken van de top. De persoonlijke verhalen van deelnemers in aanloop naar, tijdens en na afloop van de expeditie vormen een bron van inspiratie voor toekomstige Kili-Challengers. Die verhalen ontginnen we en zetten we in als rode draad voor pr. Daarnaast betrekken we een aantal entertainment media bij de deelname van Tooske Ragas.

De pr-strategie is erop gericht verhalen van deelnemers lokaal, regionaal en landelijke onder de aandacht te brengen.

Resultaat

De aanpak werkt. Ruim 75 deelnemers bereiken de top en verhalen van deelnemers zijn terug te lezen in 259 artikelen (print en online). Daarnaast verschijnen de Kili-deelnemers niet enkel met een bericht over de deelname in hun plaatselijke krant, maar interviewen lokale/regionale media hen ook over hun intensieve klim-training of over het ophalen van sponsorgeld. Ook zijn er een aantal deelnemers geïnterviewd op lokale/regionale radio en televisie.

Landelijke media concentreren zich op Tooske’s deelname aan de Kili-Challenge, waaronder NPO Radio 2, Koffietijd, RTL Boulevard, Shownieuws, de Telegraaf, Metro, Algemeen Dagblad, Chantal Blijft Slapen en De Kwis.

Door alle aandacht, enorme inzet en uithoudingsvermogen van de Kili-deelnemers is er bijna 400.000 euro opgehaald. Met dit enorme bedrag kunnen duizenden oorlogskinderen geholpen worden. En dat is toch waar we het allemaal voor doen!

Terug naar overzicht

De Klant

Delen