Bijl PR, communicatie en PR bureau

Menu
Overheid & Non-profit

Naar top Kilimanjaro voor oorlogskinderen

De Kilimanjaro beklimmen voor oorlogskinderen en op weg naar de top zoveel mogelijk geld ophalen voor projecten van War Child.

Lees meer
Retail

In een spel zit meer dan je denkt

Identity Games bedenkt en ontwikkelt al bijna 25 jaar spellen en speelgoed. Educatief en fun-to-play gaan daarbij hand in hand. Dat zie je terug in de spellen die ze maken. Consumentenspellen zoals het Poepspel, Boom Boom Balloon en de recente successen Escape Room-the Game en de Mouthguard Challenge zijn daar goede voorbeelden van. Ze zijn […]

Lees meer
Industrie

Open Haven Moerdijk

De haven van Moerdijk is de vierde zeehaven van Nederland. Er zijn meer dan 400 bedrijven gevestigd, die samen werk bieden aan zo’n 17.000 mensen. Het Havenschap Moerdijk, de beheerder en exploitant van het gebied, wil samen met bedrijven een open dag organiseren.

Lees meer
Sport Zorg

Hartslag van het legioen

Gouden Sabre Award en een Zilveren Effie 2016 voor meest effectieve (PR) campagne.

Lees meer
Zorg Sport

Op weg naar rookvrije sportterreinen

De Hartstichting heeft samen met KWF Kankerbestrijding en het Longfonds het initiatief genomen voor de beweging ‘op weg naar een Rookvrije Generatie’.

Lees meer
Retail

Newsjacking: Wil je met me trouwen?

Dit jaar (2016) verraste Zeeman Nederland met dé ideale oplossing voor brides to be die het niet erg breed hebben.

Lees meer
Overheid & Non-profit

Vrijheid. Powered by Veteranen

In aanloop naar de Nationale Herdenking op 4 mei en Bevrijdingsdag op 5 mei wil het Veteraneninstituut extra aandacht vragen voor de bijdrage die veteranen leverden aan vrijheid.

Lees meer
Industrie Overheid & Non-profit

Communiceren over verandering

Een energiereus in Nederland heeft zijn strategie aangescherpt. De directie begrijpt dat deze strategie alleen een succes kan worden...

Lees meer
Retail

Nederland in 1 miljard advertenties

Nederlanders zijn wereldkampioen handelen. Dat werd weer eens duidelijk toen vrijdag 27 november de 1 miljardste advertentie op Marktplaats werd geplaatst.

Lees meer
Sport

Randstad Droomstage F1 Williams Racing maakt techniek ‘hot’

Randstad, sinds 2006 official partner van F1 Williams Racing, bedenkt samen met het Britse raceteam de ultieme trigger om jongeren te interesseren voor een carrière in techniek.

Lees meer
Zorg

Wetenschap in beeld

Dat je als donateur van KWF Kankerbestrijding onderzoek naar kanker steunt is bekend. Maar, waarnaar, hoe en door wie wordt dat onderzoek gedaan?

Lees meer
Sport Retail Zorg

Opel, Feyenoord en de Hartstichting

Opel en Feyenoord slaan de handen ineen en gaan een bijdrage leveren aan een van de strategische doelstellingen van de Hartstichting.

Lees meer
Zorg

Voorbereiding op een crisis in de zorg

Een grote thuiszorginstelling meldt zich bij Bijl PR met de vraag om te helpen bij de voorbereiding op een mogelijke crisis in reactie op de wijzigingen in het zorgstelsel.

Lees meer
Sport

Helft meer deelnemers voor het Grote Gymfeest 2014

KNGU stimuleert een leven lang bewegen. Om kinderen in beweging te brengen organiseert de KNGU in de herfstvakantie bij 200 gymclubs Het Grote Gymfeest 2014.

Lees meer

Kennis delen met koffie en croissants

Bijl PR helpt De Haij & van der Wende advocaten al een aantal jaar om de zichtbaarheid van het kantoor te vergroten, nieuwe klanten aan zich te binden en bestaande te behouden.

Lees meer
Retail

Zichtbaarheid Thalys in stroomversnelling

Bijl PR ontwikkelt een pr strategie die erop is gericht jarenlange kennis en verhalen rondom Thalys beter te ontsluiten en te delen.

Lees meer
Zorg

De wachtlijst moet korter!

Stop het wachten! Met deze noodkreet vraagt de Nierstichting aandacht voor het feit dat het leven van veel nierpatiënten in het teken staat van wachten

Lees meer
Zorg

De Roparun: benutten van lokale kracht

De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam.

Lees meer
Overheid & Non-profit

Kustwerk Katwijk

De waterkering in Katwijk voldoet niet aan de gestelde veiligheidsnormen. Daarom wordt een dijk in duin aangelegd om de zwakke plek te versterken. Dit maakt het ook mogelijk om een parkeergarage te bouwen, vlak achter de nieuwe dijk.

Lees meer
Sport

Het Grote Gymfeest scoort nominatie Dutch PR Awards 2014

De Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) stimuleert een leven lang bewegen. Om kinderen in beweging te brengen organiseert de KNGU bij 150 gymclubs Het Grote Gymfeest 2014.

Lees meer
Zorg

Positionering in de zorgsector

Een Amerikaanse multinational in de farmaceutische industrie levert een breed scala aan producten en diensten aan de Nederlandse de markt.

Lees meer
Sport

Lokale PR voor Grote Clubactie en Opel

Verenigingen in Nederland krijgen het steeds lastiger om financieel de eindjes aan elkaar te knopen. De Grote Clubactie helpt daarbij.

Lees meer
Industrie

De buren klagen!

Een grote industriële onderneming met diverse vestigingen in Nederland veroorzaakt overlast in de Rotterdamse haven. Omwonenden klagen onder meer over stankoverlast. In de pers verschijnen kritische stukken over het bedrijf.

Lees meer

Randstad helpt binnen vijf weken 10.000 jongeren aan werk

Nederland kent momenteel een hoge werkloosheid. Ook jongeren worden hard getroffen. De jeugdwerkloosheid bedraagt nu 17%.

Lees meer
Sport

PR-succes voor het Grote Gymfeest: ruim 14.000 kinderen in beweging

In de kerstvakantie organiseert de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) Het Grote Gymfeest.

Lees meer
Retail

Maatwerk voor DreZZd

Een jaar geleden vraagt Yvette Noorlander (oprichtster DreZZd) ons of wij op een ludieke wijze DreZZd kunnen introduceren.

Lees meer
Retail

Vitamine Kamerplant

Uit onderzoek blijkt dat veel Nederlanders een prettig gevoel krijgen van planten in huis.

Lees meer

Regionale en lokale pr & content management

De Haij & van der Wende, een advocatenkantoor in Capelle aan den IJssel , ondersteunen we in alle voorkomende communicatie werkzaamheden.

Lees meer
Retail

‘Hot news’ over de kamerplant

Wat is de nieuwswaarde van een kamerplant? Zo op het oog niet veel. Bloemenbureau Holland vroeg aan Bijl PR om elke maand een kamerplant in de spotlights te zetten.

Lees meer
Retail

Kerstboom eruit, Kamerplant erin

Als de kater van Oud en Nieuw is verwerkt, gaat bij veel mensen als eerste de kerstboom de deur uit. Een groot deel van de Nederlanders ervaart dit moment als ‘jammer’.

Lees meer
Sport

Topsporters op weg naar Olympische Spelen Londen 2012

Randstad begeleidt mensen in hun carrière en helpt ze het beste uit zichzelf te halen. Dat doen topsporters ook.

Lees meer
Retail

Bloemenbus scoort nieuwe vrienden & volgers en free publicity

In de week voorafgaand aan Moederdag tourt de Bloemenbus van Bloemenbureau Holland door het hele land om moeders te verrassen.

Lees meer
Sport

KNLTB verwelkomt 7.750 nieuwe leden na Open Tennisdagen

‘Zonder jou is er geen bal aan!’ Hiermee roept ambassadeur Raemon Sluiter in een tv-spot alle niet-tennissers op om deel te nemen aan de Open Tennisdagen. De eerste edities in 2011 en 2012 krijgen veel free publicity.

Lees meer
Crisiscommunicatie tijdens kaping in Somalië
Industrie

Crisiscommunicatie tijdens kaping in Somalië

Het schip Amiya Scan van Reider Shipping uit Winschoten wordt gekaapt. Voor de kust van Somalië houden piraten negen bemanningsleden wekenlang in gijzeling. Bijl PR verzorgt de strategische communicatie rondom de kaping.

Lees meer
Industrie

Professionaliseringsslag in PR- en communicatiebeleid Joulz

Joulz is specialist in energie-infrastructuren. Het bedrijf (onderdeel van Eneco) wil de zichtbaarheid van zijn activiteiten vergroten en met een duidelijke identiteit naar buiten treden. Daarvoor is een goed PR- en communicatiebeleid noodzakelijk.

Lees meer
Overheid & Non-profit

Einde aan Haagse bewonersopstand dankzij crisiscommunicatie

De Haagse woningcorporatie HaagWonen heeft een conflict met de huurders van een van haar complexen in de Schilderswijk.

Lees meer
Retail

Dubbel feest bij Karwei: 125 bouwmarkten en flinke PR-waarde

Karwei opent in de zomer van 2010 haar 125e bouwmarkt. Zes weken lang profiteren klanten van kortingsacties en zijn er prijzen te winnen.

Lees meer
Retail

PR-programma zet kernboodschappen Marktplaats in de spotlights

Marktplaats is de grootste e-commerce site van Nederland, waar veel meer te vinden is dan alleen tweedehandsspulletjes.

Lees meer
Sport

Basketbalclub scoort media-aandacht met blokjesactie

Wat doe je als Rotterdamse basketbalclub als je geld nodig hebt en geen grote sponsors kunt vinden? Dan bedenk je 'Your name in the game', waarmee je blokjes van 1 x 1 centimeter op het eredivisieshirt van de club verkoopt.

Lees meer
Zorg

Free publicity vestigt aandacht op vergoeding voor stoppen-met-roken-programma’s

Met ingang van 1 januari 2011 vallen de kosten voor hulpprogramma’s om te stoppen met roken binnen het basispakket van de zorgverzekering.

Lees meer
Overheid & Non-profit

Campagnewebsite verbindt Veluwenaren met hun achtertuin

Veluwenaren voelen zich niet met elkaar en het prachtige natuurgebied in hun achtertuin verbonden.

Lees meer
Industrie

Crisiscommunicatie na brand Chemie-Pack

Op 5 januari 2011 breekt brand uit bij Chemie-Pack in Moerdijk. Er komen veel chemicaliën vrij. De overheid bestempelt de brand als ‘ramp’. De druk van de (inter)nationale pers is enorm. Bijl PR verzorgt de crisiscommunicatie.

Lees meer
Industrie

Veel media-aandacht voor ‘Het meest irritante geluid van Nederland’

Mensen waarschuwen voor het gevaar van harde geluiden. Dat is het idee achter de verkiezing van 'Het meest irritante geluid van Nederland' van Intersafe Groeneveld.

Lees meer
Zorg

Afscheid nemen doet pijn

Een grote dienstverlener in de gezondheidszorg reorganiseert. Met grote gevolgen voor de medewerkers: functie- en standplaatswijzigingen en gedwongen ontslagen. De organisatie heeft altijd een heel sociaal personeelsbeleid gevoerd en wil het zorgvuldig aanpakken.

Lees meer
Industrie

Succesvolle conferentie over internationale spoorlijn

Het vrachtverkeer in Europa groeit. Reden om vanuit de Europese Unie te kijken hoe het vervoer per spoor geoptimaliseerd kan worden. De Zwitserse ambassade en het Zwitserse ministerie van Transport beleggen een conferentie.

Lees meer
Industrie

Durven Delen

Welk bedrijf is het meest onderscheidend in zijn informatie-uitwisseling via het gezamenlijke Port Community System van Rotterdam en Amsterdam? Portbase reikt in 2011 voor de derde keer de Port Community Award uit.

Lees meer
Retail

Nooit meer geen bloemen op Valentijnsdag

Bloemenbureau Holland wil Valentijnsdag 2012 niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Samen met reclamebureau Hendrikus ontwikkelen ze de ValentijnHelpdesk.

Lees meer
Overheid & Non-profit

Innovatie-estafette brengt innovatief Nederland bij elkaar

Samen komen tot een innovatiever Nederland. De Innovatie-estafette in de Van Nelle Ontwerpfabriek op 4 oktober 2011 in Rotterdam wil inspireren en enthousiasmeren over de grenzen van de verschillende sectoren heen.

Lees meer
Retail

Eerlijk goud oogst veel media-aandacht

Na o.a. duurzame koffie, thee, fruit, chocolade en katoen lanceert Solidaridad sieraden van ‘eerlijk’ goud. De presentatie van hun Fairtrade & Fairmined-keurmerk op de Nederlandse markt moet zoveel mogelijk media-aandacht krijgen.

Lees meer